Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zipování v Česku

      Poměrně dlouhou dobu je Česku zavedená povinnost tzv. zipování v případě, že jsou dva jízdní pruhy vozovky z nějakého důvodu sloučeny do jednoho jízdního pruhu.  Toto opatření má logický důvod v tom, aby se zabránilo  

    zbytečným čekáním, kdo  komu dá přednost při následném přejíždění do jednoho pruhu. Naši řidiči jsou však nepoučitelní a nevzdělavatelní – střídavé přejíždění je nad jejich chápání a zbytnělé ego. Mám čerstvou zkušenost z dálnice D5 u Žebráku. Popojížděl jsem pomalu jedoucí kolonou asi 3 km před zúžením (svedením provozu do jedné poloviny dálnice), a když jsem se konečně doposunul k místu zúžení, nepustilo mě „ pochopitelně“ několik řidičů s pražskou RZ před sebe.

     Tady trochu odbočím. Nevím, která chytrá, otitulovaná hlava cítila puzení, změnit vžitou zkratku pro poznávací značku vozidel. Státní poznávácí značka (SPZ)  je jedinečná, s ničím nezaměnitelná, není nic proti ničemu a mohla by platit za každého režimu. Naproti tomu zkratka RZ (registrační značka) má i jiné významy,  např. se tak označují rychlostní zkoušky při automobilových soutěžích.  To může v mladých, ambiciózních a nevybouřených mladících vyvolávat nevhodné asociace.

     Zpět na dálnici. Když jsem se konečně zařadil do kolony vozidel jedoucích  teď už v polovině dálnice v obousměrném provozu, myslel jsem si, že je po problému. Nebylo! Řidiči totiž nejsou schopni jet v místě omezení plynule. A tak se opět zastavuje, popojíždí, nadává, gestikuluje.

     Pokud se řidiči nesmíří s tím, že nařízení se musí dodržovat, že dražší auto neopravňuje k nadřazenosti , budou se otravovat v nesmyslných kolonách, které by vůbec nemusely vznikat. 

Autor: Alois Hobl | středa 6.5.2015 15:05 | karma článku: 19,50 | přečteno: 900x
  • Další články autora

Alois Hobl

Švýcarsko jako výhra

V životě jsem nic nevyhrál a myslel jsem si, že to tak už zůstane... Občas si zajdu do Městské knihovny v Praze na Mariánském náměstí půjčit nějakou knihu. Ne že bych neměl doma svou knihovnu, kde mám dokonce i knihy,

8.9.2019 v 15:55 | Karma: 21,24 | Přečteno: 682x | Diskuse| Cestování

Alois Hobl

Izrael – země , kde nebude nikdy klid?

Většina charterových letů se nyní praktikuje ve večerních a brzkých ranních hodinách, zřejmě proto, že v tu dobu je slabší provoz na zemi i ve vzduchu. I my jsme přistáli

28.11.2018 v 15:57 | Karma: 21,09 | Přečteno: 568x | Diskuse| Cestování

Alois Hobl

Švýcarsko nikoli České

Ten začátek se příliš nepovedl. Už když jsme projížděli Německem drobně pršelo. Na spaní v noci v autobusu dobré, ale na výlet už méně.

2.10.2017 v 19:55 | Karma: 13,78 | Přečteno: 567x | Diskuse| Cestování

Alois Hobl

Hyperaktivní děti

Od mnoha maminek jsem slyšel tu větu, která už mi připadá jako zaklínadlo - že má hyperaktivní dítě. Ve skutečnosti tím zdůvodňuje jenom to,

20.10.2016 v 16:00 | Karma: 18,35 | Přečteno: 509x | Diskuse| Hyde park

Alois Hobl

Tentokrát Kréta (verze s fotkami)

Ta dovolená nezačala vůbec dobře. Od pondělí mě bolel zub a pořád jsem věřil, že do středy, kdy je odlet, to přejde. Nepřešlo. Tak jsem ve středu ráno šel k zubaři, aby mi s tím něco udělal. Když jsem mu řekl, že večer odlétám na

16.10.2016 v 19:19 | Karma: 17,03 | Přečteno: 746x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

S vládou nemá smysl pokračovat v jednáních, a to ani za účasti prezidenta, řeklo ANO

25. dubna 2024  10:15,  aktualizováno 

V atriu Poslanecké sněmovny proběhla tisková konference stínové vlády hnutí ANO. Poslanci mluvili...

POLITICKÝ DIÁŘ: Pověstná „střídačka“ ODS a Kupkův úspěch na kongresu

25. dubna 2024

Premium Byť se před čtrnácti dny na kongresu ODS v Ostravě téměř nic nestalo (natož aby šlo o něco...

Odvrátili jsme dronový útok na Minsk z území Litvy, tvrdí Bělorusko

25. dubna 2024  13:11,  aktualizováno  14:56

Šéf běloruské tajné služby (KGB) Ivan Tertel ve čtvrtek uvedl, že se podařilo zmařit dronový útok...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 11
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 642x
Dívám se otevřenýma očima, snažím se všechno si zapamatovat a utřídit

Seznam rubrik